Fars dag





Åh som jag har fyndat på Erikshjälpen idag! Hittade en del tyger och roliga dragkedjor men också 6 st affischer för 10 kr styck och ett par superfina skor för 95 kr.

Jag har färgat håret med henna och vin i tre timmar och nu har färgen blivit ännu djupare. Hurra!

Ikväll har jag sytt en sjal av ett paisleymönstrat tyg som jag köpte på dagen. Jätteenkel trekantsmodell där jag bara fållat kanterna och satt dit NyponStina-lappen :) Min käre far ska få den imorgon på fars dag. Han gillar paisleysjalar :)

Kommentarer
Postat av: Lova

henna är bäst, det är jobbigt att det tar tid men det är värt.

varför vin? blir inte håret att lukta purk? :P

2009-11-11 @ 21:35:32
URL: http://trafikljus.blogspot.com
Postat av: Kajsa Stina

Absolut, man får ta en eftermiddag till det. Brukar köra systemetpåse för att göra det hela roligare... eller nåt.

Jag läste på något hennaforum att man kunde använda det för att få vissa nyanser. Har inte testat utan än så vet inte hur stor skillnad det gör, om det gör någon skillnad alls. Håret lukar inte äckligt mer än när det är i påsen och man tar av den. När man tvättat är det okej igen :)

2009-11-11 @ 23:35:00
URL: http://nyponstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0