Formprojekt - Del 1



Screenram med figur + figur på OH-plast.



Tillverkning av gipsform till gjutning av tenn. 



Kakelplattor


Formprojektet har rullat igång och jag har kommit en bit. Tanken är att vi ska använda en form/figur i fyra olika moment/delar:

* Screentryck
* Keramiskt projekt
* Förbättra/återvinna
* Valfri teknik

Min figur är en byggsten som går att använda på oändligt många sätt. Den fungerar fint ensam men gör sig allra bäst ihop med andra likadana. Tillsammans bildar de nya mönster och former. Jag ska gjuta ett smycke i tenn, bygga en snurra/lampa (ingen bild här), göra 12 kakelplattor, trycka mönster på tyg och skapa ett stort nät av min form. Jag tänker utöka projektet och jobba vidare med min figur eftersom den är så användbar. Jag får nya idéer hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0