Jag väver!





Ja, jag väver. Äntligen har jag kommit igång med denna fantastiska matta. Tog evigheter att sätta upp men hade nog kunnat gå på en dag, effektiv tid. Än så länge ser det ut att gå enligt planen men allt kan hända.
Jag är med all sannolikhet den stökigaste och virrigaste eleven på denna skolan. Min arbetsplats ser ut som att någon bor där, och bara där. I plastpåsar. Skräpigt värre men oj som jag trivs i det :)

Mattan gör jag av trasor från gamla lakan och påslakan. Det går åt ganska mycket, eftersom det är en stor matta, men jag gav 20 kr/lakan så jag är nöjd. Väldigt återvinningsaktigt tycker jag. Kommer dessutom bli snyggt, mycket snyggt.

Idag har jag dessutom hunnit öva med min kör. Bestämde mig för att starta denna kör i början av terminen och nu är den befintlig och ja, den finns på riktigt. Vi ska ha vårt första framträdande på torsdag, på skolans Mårten Gås-fest och det ska bli riktigt kul. Tydligen har vi blivit 19 st. Det är helt knas. Men väldigt roligt att en spontan idé, som har haft sina tvivel (från mig), har blivit så bra. Och jag hoppas att vi kan bli ännu fler. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så fin mattan blir, milda vackra färger, ang. röran, känner jag ju till en del av den.



Kram på dig min unge.

2009-11-03 @ 22:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0