Kämpig måndag



Så var det måndag igen. Förut har jag sett måndagar som goda, en ny vecka med massa nytt skoj osv. Men så är det inte längre. Nu är det bara jobbigt. Går upp tidigt för att åka långa vägen till Önnestad och lämna den härliga lediga helgen bakom mig. Kommer till skolan som går i slowmotion och jag har ingen lust alls. Det brukar gå över någon gång under tisdagen, ibland dröjer det till onsdagen. Sen har man en till två dagar på sig att vara tillfredställd innan skolveckan är slut och jag åker iväg över helgen. Och så var man om från början. Suck.

Slut på klaget.

Jag har i alla fall börjat skissa på lite nya kjolar (som bot) och dessa underbara tyger ska få min totala uppmärksamhet ikväll. Jag har sorterat mina nya 350 second handknappar också. Måste skaffa större fack för de bruna.
Var det väldigt vanligt med bruna knappar förr???


Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, det var det nog min mormor samlade på knappar och det är många bruna där :) En fråga bara: Var gick du gymnasium? Gick du något textil? :) Hadetbra

2009-11-30 @ 22:09:14
URL: http://majafriman.blogg.se/
Postat av: Kajsa Stina

Jag gick på Spyken i Lund, estetisk linje inriktning musik. Så det har inte alls med textil att göra tyvärr... Gjorde dock en stor modevisning som projketarbete i trean. Sydde kläderna, samarbetade med Make up Store och frisörlinjen för styling, fixade lokal och musik, fotografering och annonsering. Så men behöver inte gå textil på gymnasiet för att kunna hålla på med det :) Jag har dessutom hört en del som tröttnat på att sy kläder efter att de gått textillinjen på gymnasiet. Men det är ju olika. Ska du välja gymnasium nu?



/Kajsa Stina

2009-12-01 @ 22:38:54
URL: http://nyponstina.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag går i 8:an men har börjat funderat redan nu för att det inte ska bli så stressigt sen. Jag har funderat på ett "textil" gymnasium i stockholm. Jag vet inte det känns inte som om jag kommer tröttna. När jag syr nu fastnar jag helt och tillslut drar mamma ifrån mig och säger att jag måste sova. Och då märker jag att klockan är hur mycket som helst :) Det är Jätte roligt när du svarar :) Tack Tack :)

Maja

2009-12-02 @ 20:44:43
URL: http://majafriman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0