Bland lintottar och tapeter








 

Idag har jag varit på linberedning på Glimmebodagården vid Brösarps backar. Vi har gått från nyryckt lin till att spinna garn som är färdigt att använda till vävning. Man fick prova på alla momenten och bereda sin egen lilla lintott. Det är väldigt kul att lära sig allt från grunden och man får ett helt annat perspektiv på sitt skapande och tankarna runt det.

Glimmebodagården är en 200 år gammal gård och den mesta inredningen är orginal. De vackra tapeterna sattes dit vid renoveringen i mitten på 1900-talet men är äldre än så. Jag älskar gamla hus och alla vackra detaljer som man kan hitta. Det var ett otroligt ljus idag och jag fick till riktigt bra bilder även fast jag bara hade digitalkameran.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0