Inspiration - Kerstin Rosengren









Inte är det många som ställer ut textil under konstrundan på Österlen, därför ville jag absolut besöka en av de två som fanns och lotten föll på Kersin Rosengren. Hon har ateljé, galleri och butik i Glemmingebro utanför Ystad, man kör och kör och är helt övertygad om att man kommit fel men till sist dyker det upp.

Hennes stickade tavlor och dynor är roliga och fina, jag gillade också tavlorna med ansikten och fjädrar. Dessutom var det fint att se hennes ateljé med alla stickmaskiner och grejer. Själv har jag väldigt lite erfarenhet av stickning, särskilt på maskin, men det verkar helt klart intressant. Vet bara inte om jag har tålamod att lära mig även detta. Man kan ju inte göra allt.

Kolla Kerstins hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0