Nytt år



Igår hade vi årets sista Fonkmöte. Samlade ihop oss lite, fixade till hemsidan en del och lät idéerna inför nästa år flöda. För att se vad fasen det är vi sysslar med gå in på vår sida och götta dig i lite härlig info.

Så är det ett nytt år nu då. Jag kommer att spendera våren på Textillinjen på Önnestads Folkhögskola för att till sommaren packa väskan och förmodligen flytta till Malmö. Eftersom jag har en lägenhet kvar i Stockholm har jag inte helt bestämt hur jag ska göra. Kanske förflyttar jag mig tillbaka dit, saknar ju det som attan. Väntar på något slags tecken.

Jag tänker ha taditionella nyårslöften i år! Jag ska:

* Gå ner 4 kilo

Det är inte så att jag är tjock eller nåt men mina byxor passar inte längre. Kan bara använda ett par och det är för lite när man sitter och trycker på ett antal fler...

* Äta en frukt om dagen

För två år sedan åt jag fem frukter om dagen. Då tyckte jag det var gott, nu blir jag inte sugen. Därför har jag bestämt mig för att äta minst en frukt om dagen eftersom jag trots allt anser mig vara en sund människa.

* Ta körkort

Jag ska ta körkort. Har fixat tillstånd (eftersom mitt förra tillstånd har gått ut...) och har tillgång till min käre far som så snällt ställer upp som lärare till en något hopplös elev. Jag har i alla fall förstått att eftersom alla andra lyckas ta körkort borde jag också klara av det. Tycker till och med att det ska bli kul.

* Leva enkelt

Jag känner mer och mer en längtan till att leva så enkelt som möjligt. Jag ser inte längre någon tjusning i att tokshoppa på Gina, jag väljer inte heller det billigaste (och därmed sämsta) alternativet i mataffären osv. Jag köper mina kläder i second handbutiker eller satsar på kvalitet och betalar mer, jag väljer alltid ett ekologiskt alternativ i mataffären (om det finns) och väljer bort sådant som jag faktiskt inte behöver. Detta ska jag fortsätta med och hela tiden ta det ett steg längre. Jag tror att jag kommer bli en lyckligare och mer tillfredställd person genom denna livsstil.

Happ, det var väl det som jag lyckats få ut konkret. Känns bra. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0