Renovering på Midhem - Del 1



Idag fick jag min lägenhet på Midhem i Malmö. Jag var kanske lyckligast i världen ända tills jag klämde tummen i dörren och fick en blodblåsa som jag inte kunde titta på utan att svimma. Köksluckorna är fortfarande på lackering så nu tittar man rakt in.



Det finns fantastiska hyllband men de har blivit ganska gula och fula och eftersom jag måste måla i skåpen får jag ta bort dem. Lite sorgligt. Här är skafferiet där jag hittade tre larver som bar runt på sin grushög till hus. Det såg förfärligt lustigt ut. 



Mitt "stora" rum innan golvet bröts upp.



Det finns valv som jag tänker göra något med...



Vi började bryta lite och efter en stund var jag Hulken och kofotade till både höger och vänster.



Borta!



Fram kom ett tjusigt furugolv som imorgon ska slipas och sedan målas.



Jag tog i med hårdhandskarna...



... och tramsade framför kameran.

Ikväll är jag dödstrött och måste sova jättemycket.

Kommentarer
Postat av: helena

hurra! ååhh det ser verkligen mega fint ut, vad avundsjuk jag blir. vill också ha en lägenhet där jag kan fixa ocg trixa precis som jag vill!! säg bara till om du behöver hjälp:) love

2010-09-17 @ 12:48:12
Postat av: Kajsa Stina

Ja visst är det fantastiskt! Du får jättegärna komma förbi en dag nästa vecka :) Kram

2010-09-19 @ 14:36:40
URL: http://nyponstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0