Tapetsera med tidningar




Den 16:e september är den min, då står jag med nycklarna i handen och har min fina lägenhet framför mig. Köket har fått ny färg på luckorna och när jag hittade dessa gamla tidningar på Erikshjälpen igår fick jag ännu en idé. En av kökets väggar ska tapetseras med tidningspapper. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli men det är absolut värt ett försök.



De flesta av tidningarna är från 1938, dvs samma år som min lägenhet byggdes. Är det inte underbart?!



En lätt ändrad nationalsång i Svenska dagbladet från 1933.



En söndagsbilaga i färg...



...och Snällposten i blått!



Gillar annonserna starkt, kan knappt vänta på att få upp dessa älsklingar på väggen.



Och till slut. Något helt annat. Vem uppfann dessa bollar??? Små, söta cappuccinobollar som smakar ljuuuuvligt! Jag kan inte sluta äta dem och kommer därför bygga ny kroppsform trots att de tillhör naturgodiset (det är inte nyttigare på något sätt...). Vem är den skyldige?!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tror det blir skit häftigt med tidningar som tapet. Du får nog lacka eller ha tapetklister utanpå dem också så håller de länge. Väntar med spänning på resultatet..

2010-09-04 @ 11:01:10
Postat av: Kajsa Stina

Ja, jag funderar också över det. På något sätt vill man ju ha den matta ytan men för att det ska hålla måste man nog köra lack eller liknande. Men jag får helt enkelt testa när det väl blir dags :)



Tack för din respons, man behöver bolla lite idéer :)

2010-09-04 @ 21:42:06
URL: http://nyponstina.blogg.se/
Postat av: Christian Thomasson

Hej! Så snyggt med gammla tidningar. Hur har det gått och hur gjorde du? Målade du över med lack och vilken sorts lack var det. Förlåt alla frågor men jag blir så sugen på att tapetsera med tidningar (även om de inte är från 1938).

2010-12-01 @ 11:26:54
Postat av: Jennifer

Hej!



Ville bara berätta att det finns lack som ger en mattyta också så man får behålla den matta känslan :)

2011-09-12 @ 13:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0