Tryckprojektet - Samla samla material



Så äntligen har jag lyckats ta tag i mitt screentryckprojekt på riktigt. Förra veckan beställde jag en ny fin rakel och en skärmatta, ett mycket bra första steg. Idag har jag beställt färg för hundratals kronor (!) och dessutom börjat skissa på tryck till en av de jackor jag ska göra.



Det ska bli en rock som heter Rock'n'Roll och där ska mina gubbar dansa runt. Här är en skiss på en som twistar och han fick dessutom en fin fluga.



Jag ska trycka med öppna ramar och använda tidningspapper där jag skär ut mitt motiv. Skalpell och skärmatta är bra att ha.



Jag har också köpt vadd till det tryckbord jag tänkte tillverka i dagarna. Har varit en duktig tjej helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0